Працюючи над восьмим модулем, я
зрозуміла, що у класах, які навчаються за традиційною системою, учні очікують,
що вчитель сам буде оцінювати всю їх діяльність. У класах, які навчаються за
системою, в якій учні знаходяться в центрі навчання, вони активно залучаються
до процесу оцінювання. Із
впровадженням системи оцінювання, яка будується навколо навчальних потреб
учнів, вони стають більш задіяними у всі процеси оцінювання. Дослідження чітко
вказують на позитивний ефект від впровадження системи оцінювання, яка
орієнтована на учнів. Вона поліпшує якість навчання. Учням потрібно допомогти
формувати в собі нові навички й надати їм можливість попрактикуватися в них.
Наприклад:
*створювати плани своїх проектів,
контрольних списків та форм оцінювання;
*використовувати запитання для
рефлексії:
Я краще працюю, коли...
Я добре працюю в ситуаціях, коли...
Я люблю працювати разом з іншими, коли...
Мені більш за все подобається...
Найцікавіша частина проекту...
Я хочу знати більше про...
Я сподіваюся поліпшити...
Мені потрібно працювати над...
Найважче мені...
Мені потрібна допомога в...
Коли я щось не розумію, я... ,
щоб учні могли обдумувати та оцінювати
процес власного навчання;
*визначати труднощі у власному навчанні
та стратегій для їх подолання;
*надавати та сприймати зворотній зв’язок
(відгуків, коментарів та порад) від однолітків.
Коли учні залучені до процесу оцінювання на такому рівні, вони
розвивають навички самоконтролю над своїм навчанням і почувають себе успішними
та здібними.
Самооцінювання може відбуватися в декількох формах:
·
Письмові повідомлення
·
Обговорення (всім класом або в малих
групах)
·
Перевірочний аркуш самооцінювання
·
Інтерв'ю, яке дає учень вчителеві
·
Форми оцінювання
Комментариев нет:
Отправить комментарий